19 Şubat 2013 Salı

Küçük Cennet Yalova



Merhabalar, bugün biraz yalovadan biraz yalova diyince akla gelen tarihi degerlerimizden biri olan Yürüyen Köşk'ten bahsetmek istiyorum.

Yaklaşık 4 aydır yalovada yaşıyorum İstanbula ve Bursaya yakınlığıyla bilinen mütevazı sakin bir şehir.İlk geldigimde açıkçası pek ısınamadım fakat kısa zamanda kendinizi yıllardır burda yaşıyormuş gibi hissediyorsunuz yani bünyesine alıyor zorluk çekmeden alışıveriyorsunuz.Ben henüz tam olarak heryerini avucumun içi gibi bilmesemde her yere kısa sürede dolmuşla ulaşabilir ve her aradıgınızı bulabilirsiniz eger ben metropol de yapamıyorum ve batıdanda uzaklaşmak istemiyorum diyosanız yalova bu konuda mükemmel bir yer,ayrıca ido ile 45 dk'da gebzede 1.20 dk da ise yenikapı/ist olabiliyorsunuz bursayı sona sakladım ki benim için bursa'ya yakınlığı daha cazip.Bursaya ise 45 dk da gidebiliyorsunuz her saat otobüs buluyor.

  Yaz ayları buranın çok daha güzel olduğu söyleniyor hem kalabalık hem kış aylarına göre daha canlı termal,çınarcık ve armutlu ve turist sayısını bakımından önceki yıllara göre bu yıl bu sayısını 406 bin'e çıkarmış yani son yıllarda turizm açısından fazlasıyla ilgi görüyor.Çınarcık için marmaranın bodrumu deniyor.Sakinlik ve havası beni oldukça cezbetti.Evimiz sahile ve merkeze yakınlığıyla arkadaşlarımla benim için oldukça cazip sahilde sabah yürüş planlarımızı henüz hayata geçiremesekte :) Sahili oldukça uzun ve geniş yürüş ve koşu için oldukça uygun,havası tertemiz sanırım ayrılmak zor olucak bu gizi saklı küçük şirin şehirden.Ayrıca açılışı 2010 yılında yapılan Marina Setur yalova için  birçok eglence mekanlarına ev sahipliği yapmakta,marina brasserie ise bunlardan biri oldukça keyifli bir mekan.     


                                                                                                      
Belki;duymuşsunuzdur,yada biliyorsunuz fakat yalovadan bahsetmişken yürüyen köşkten bahsetmeden geçemeyeceğim.
Yalova Atatürk Köşk'ü Yalova Millet Çiftliği'nde 1929 yılında yapılan dikdörtgen planlı, iki katlı, yarı kagir köşk.



Atatürk ,Yalova'ya geldiğinde, önceleri satın aldığı Baltacı Çiftliği'nde çadırda kalmış, bir süre sonra da Termal Oteli'nin karşısında bir köşk yapılmasını istemiştir. Yalova’ya 1936 yılındaki gelişinde bursa'ya bir ziyaret için giderken uğramıştır.Ve bu sırada bir köşk yapılması talimatını vermiştir,sonrasın da köşk yapılmış ve Millet Çiftliği’ndeki köşkün pencerelerini zarar vereceği için yanındaki çınarın dalını kesileceğini öğrenmiş ve ağacın bir dalının bile kesilmesini istemeyen Atatürk köşkün ağaçtan uzaklaştırılmasını ister. Görev İstanbul Belediyesi Fen İşleri Yollar-Köprüler Şubesi’ne verilir. Sorumlu baş mühendis Ali Nuri binanın temellerini açtırır. Temellerin altına zor ve çok yavaş ta olsa raylar döşenir. Bina rayların üzerinde doğuya doğru 4 m kaydırılır. 11 Ağustos 1936 günü bu olay gerçekleşir. Atatürk 11 Haziran 1937’de şahsına ait bütün taşınamaz mallar gibi bu Köşkü de Türk Milletine bağışlar. Diğer tüm köşkler gibi ‘Yürüyen Köşk’de halen müze olarak korunmaktadır.




Alt katta geniş bir salon, üst katta Atatürk'e ait yatak odası vardır. İki ay içinde bitirilen Köşk'e kaplıca yolu yapılmış ve yol her iki tarafa dikilen çınar ağaçlarıyla süslenmiştir.Burdan Ulu Önder Atatürk'ün çevreye ve agaçlara ne kadar önem veridigini ve bugün yaşadığımız küresel sorunlara baktığımızda ne kadar da degerli bir mesaj gönderdiğini anlıyoruz.Eger birgün yolunuz düşerse mutlaka ugramınız tavsiye ederim.Yürüyen Köşk, Yalova ili Yalova Merkez ilçesinin İsmet Paşa Mh. mahallesinde yer alıyor.


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...