19 Eylül 2013 Perşembe

MUTFAK AŞKINA-Ev yapımı kahvaltılık sos..





Kucak dolusu Merhabalar yaz'ın son demlerininde sonu geldiğimiz şu günlerde sonbaharın verdiği kış hazırlıklarının tatlı telaşında içerisinde anneciğime yardım etmekle meşgulum :) 3 gün sonra yalovaya dönücek olmamla birlikte sağlam bir zula yapıyoruz ve benim için bunlardan en lezzetli kısmı kahvaltılık sos sanırım.Hazır kahvaltılık soslardan hoşlanmıyorum tabi mecbur olduğumuzdan zaman zaman tüketiyoruz ben bu yıl ev yapımı olsun istedim anneciğimde sağolsun iş yogunluğu arasında beni kırmadı ve kolları sıvadık :)

Malzemeler;-10 kilo domates
                         -5 kilo kırmızı biber
                  -5 kilo patlıcan
                     -Yarım kilo ceviz

Yapılışı;Önce domatesleri rendeleyip kaynatmaya başladık bir yandanda biberler ve patlıcanlar közlenirken domatesin kıvamını almasıyla
közlenen biber ve patlıcanlar temizlenip rondodan geçirildikten sonra kaynayan domateslerle karışıştırılır ve kaynama kısık ateşte yarım saat daha devam ettikten sonra kovanozlanmadan hemen önce el ile ufalanmış cevizler(ağıza gelmesi için ben rondadan geçirmedim) karıştırılır..
Afiyet bal şeker olsun.Mutlu günler
Sevgiler..

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...