18 Mart 2013 Pazartesi

Khaled Hosseını'in Uçurtma Avcısı;Yeni Arkadaşım :)


Kitaplar en iyi dostlardır.Herkesin yatağının başında uçunda bir dosta ihtiyaçı olmalı diye düşünenlerdenim,hiç boş kalmayan yeri şimdide Uçurtma Avcısı doldurdu :) mükemmel bir kitap yeni başlamış olmama ragmen sıkı sıkı baglandım bu kitaba :) Filmini duyanlarınız vardır,ben izlemedim izlemeyide düşünmüyorum kitabım bitmeden,Şöyle ki kitabların sır'ı sayfalarında saklı film repliklerinde degil,ben böyle düşünenledenim,birçok kitap filme uyarlanmasıyla degerlerinden yitiriyorlar,birkaç saatte sıgdırılmış sahneler göre bence sayfalara yakışıyor bunca roman,eminim ki benimle hem fikir olanlar vardır diye umuyorum.İsterseniz biraz içeriğinden bahsedelim;



Uluslarası çok satar listesine girmiş ve 8 milyonu aşkın kişi tarafından okunmuş olan;-Uçurtma Avcısı-hem 2006 hem de 2007'de Penguın/Orange Reader's Gruop Ödülünü kazanmış,bu benim bu kitaba sahip olmam için büyük rol oynadı :)

Özetle Uçurtma Avcısı;

Emir ve Hasan kabil'de monarşinin son yıllarında birlikte büyüyen iki çocuk..Aynı evde büyüyüp,aynı sütanneyi payşamalarına ragmen Emir'le Hasan'ın dünyaları arasında uçurumlar vardır..
Emir ünlü ve zengin bir iş adamının,Hasan ise onun hizmetkarının oğludur.Üstelik Hasan,orada pek sevilmeyen bir etnik azınlığa,Hazarlara mensuptur.Çocukların birbirleriyle keşisen yaşamları ve kaderleri,çevrelerindeki dünyanın trajedisini yansıtır.

Sovyet işgali sırasında Emir ve babası ülkeyi terk edip California'ya giderler.Emir böylece geçmişinden kaçtığını düşünür.Herşeye ragmen arkasında bıraktığı Hasan'ın hatırasından kopamaz.

Uçurtma Avcısı arkadaşlık,ihanet ve sadakatin bedeline ilişkin bir romandır.Babalar ve oğullar,babaların oğullarına etkileri,sevgileri,fedakarlıkları ve yalanları..Daha önce hiçbir romanda anlatılmamış bir tarihin perde arkasını yansıtan Uçurtma Avcısı,zengin bir kültüre ve güzelliğe sahip toprakların yok edilişini aşama aşama gözler önüne seriyor.

Uçurtma Avcısı'nda anlatılan olağanüstü bir dostluk.Bir insanın diğerini ne kadar sevebileceğinin su akıp giden öyküsü..

Yalova'ya geldiğimden bu yana geçerken sürekli uğradığım kitapçım şiddetle tavsiye etti bende kaçırımıyım hiç hemen aldım hatta yetmedi;-Khaled Hosseını'nin
-Bin Muhteşem Güneş- adlı kitabınıda aldım bu bitsin sıra onda,onuda okuduktan sonra sizlerle paylaşıcam :)



-Bol Bol Kitap,Bol Bol Mutluktur- Sağlıcakla kalın.. :)


BUNLARDA SEVİMLİ AYRAÇLARIM :)


AYRAÇLAR KİTAPLARIMIN HERŞEYİ :)

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...